Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Litwa chce więcej rejsów LOT

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Litwa chce więcej rejsów LOT
fot. Riga Airport
Litewskie Porty Lotnicze widzą „duże możliwości do dalszego wzrostu LOT-u” na lokalnym rynku. Narodowy przewoźnik zachęcany jest do wznowienia operacji do Kowna i Połągi. W dłuższej perspektywie Litwini chcą zwiększyć poziom komunikacji lotniczej Wilna z polskimi regionami.

– Wcześniej to Łotwa obsługiwała najwięcej pasażerów w krajach bałtyckich, a teraz to Litwa przoduje w ruchu lotniczym – wyznał na VIII Kongresie Rynku Lotniczego, zorganizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR, Simonas Bartkus, prezes zarządu w Litewskich Portach Lotniczych. Zmianę rynkową wywołał szybki rozwój Wilna jako regionalnego hubu gospodarczo-handlowego. Litewskie miasto stołeczne może poszczycić się m.in. najwyższym poziomem zarobków wśród nadbałtyckich stolic.

Litewskie porty lotnicze obsłużą w tym roku około siedmiu milionów pasażerów, z czego z oferty głównego lotniska – Wilna – skorzysta pięć milionów podróżnych, podczas gdy Kowno, które skupia się głównie na obsłudze ruchu niskokosztowego i niezależnej obsłudze MRO samolotów, powinno obsłużyć 1,5 miliona pasażerów. Ruch pasażerski w Połądze ma doszlusować do ćwierć miliona.

Dwucyfrowe wzrosty litewskie lotniska notują od kilku lat, a zarząd Litewskich Portów Lotniczych chce utrzymać dynamikę przez kolejne lata. Maksymalnie do 2028 roku trzy porty lotnicze mają obsłużyć łącznie osiem milionów pasażerów. Rynek lotów Polska – Litwa rośnie najszybciej, mimo że transport drogowo-autobusowy jest łatwo dostępny i efektywny, więc Litwini chcieliby, że na lokalnym rynku urosły jeszcze Polskie Linie Lotnicze LOT, które są jednym z najdłuższej operujących na tamtejszym rynku przewoźników komercyjno-rozkładowych.

Narodowy przewoźnik wykonuje między Warszawą a Wilnem od pięciu do sześciu rotacji dziennie. Zapotrzebowanie na połączenia hubowe jest tak wysokie, że LOT mógłby jeszcze zagęścić częstotliwości operacji. Operator znad Wisły jest namawiany do wznowienia rejsów z Lotniska Chopina do Kowna, do którego polskie linie lotnicze wykonywały regularne operacje (z nocowaniem samolotu) do momentu wybuchu pandemii koronawirusa, jak i sezonowych połączeń do Połągi. – Widzimy duże możliwości do dalszego wzrostu LOT-u. Mamy nadzieję, że polskie linie szybko wrócą do Kowna i Połągi – wyznał Bartkus.

W dłuższej perspektywie Litewskie Porty Lotnicze chciałaby, aby Wilno było połączone lotniczo z większą liczbą regionalnych lotnisk w Polsce. Oprócz Warszawy, obecnie samoloty z litewskiej stolicy latają tylko do Krakowa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

LOT: Marrakesz zyskał dodatkowe loty

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Marrakesz zyskał dodatkowe loty

Mateusz Kieruzal 29 sierpnia 2025

LOT poleci do Londynu-Stansted

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Londynu-Stansted

Mateusz Kieruzal 22 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Pasażer i linie lotnicze

LOT nie zniknie z regionów. Nawet po otwarciu CPK

Mateusz Kieruzal 18 września 2025

Wizz Air rośnie na rynku PLL LOT. Presja cenowa na horyzoncie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Biznes i przemysł

Brak umowy lotniczej wyklucza regularne loty Polska – Oman

Mateusz Kieruzal 19 września 2025

LOT: Marrakesz zyskał dodatkowe loty

Pasażer i linie lotnicze

LOT: Marrakesz zyskał dodatkowe loty

Mateusz Kieruzal 29 sierpnia 2025

LOT poleci do Londynu-Stansted

Pasażer i linie lotnicze

LOT poleci do Londynu-Stansted

Mateusz Kieruzal 22 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij